Norrland

Det var inte så tungt att kliva upp imorse som jag hade väntat mig. Men det var inte särskilt trevligt heller. Gillar inte det där mörkret utanför fönstret, som får mig att känna mig så kall och gör att jag bara vill krypa tillbaka under det varma täcket igen.

Men upp tog jag mig. Och jag tog mig till centralen utan några problem. Fick sällskap på tunnelbanan av någon randombrud från Lund som jag aldrig sett förut. Hon hade tydligen varit på fest, men bestämt sig för att åka hem eftersom att alla hade somnat. Men det var trevligt. Charmig dialekt.

Har börjat bearbeta min bok nu. Men jag läste inte så mycket på tåget som jag hade planerat. Jag sov mest, och det kan väl ha sina förklarliga orsaker det med.

Imorgon får jag åtminstone sova lite längre. Men då har jag visserligen en annan tid att passa, och det har ingenting med tåg att göra, det kan jag försäkra er om.

Vet inte riktigt hur morgondagen kommer att sluta, men det kommer att göra fruktansvärt ont.

(Saknar L, för övrigt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0