Söndag

Idag är en sådan där långsam dag. När allt bara känns så meningslöst tråkigt och gör mig frustrerad när jag inte har något vettigt att göra. Jag skulle kunna titta på film, men de jag har är jag så trött på. Jag skulle också kunna läsa, eller skriva, men känner ingen motivation eller ork till något av det. En promenad hade varit underbart, om det hade varit bättre väder.

Jag tror det mesta beror på att jag längtar så mycket tills jag får flytta ut till Spånga. Men det är två veckor tills dess, och då är förmodligen Ludde i Skåne dessutom. Han åker ner när jag är i Rom, vilket innebär att han kommer att vara borta när jag kommer hem. Känns... inte alls bra, faktiskt.

Tänker lite på novelltävlingen också. Skulle jag, mot all förmodan, vinna deras 60000 kronor skulle jag ha skickat pappa och Karin utomlands, tagit med Ludwig på Spaweekend till Loka Brunn, och hittat på någonting till mamma. Men det är väl föga troligt att jag vinner den tävlingen, men jag ska nog göra mitt bästa. Jag kommer att sitta och peta med den hela sommaren.

Längtar tills Göteborg i höst också. Årsdagen med Ludwig. Känns som att nästa år kommer att innehålla massor med spännande saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0