Onsdag

Umgicks lite med Sofia igår, vilket var både mysigt och välbehövligt. Fick mig att känna mig mindre ensam, och distraherade mig från alla förbjudna tankar.

För tillfället så ligger jag i sängen och skriver lite. Tänker att det är bäst att passa på nu när jag har motivationen igen. Men det blir inte långvarigt, börjar jobba halv sex. Känns skönt att ha ett jobb att gå till. Särskilt när jag trivs (som det känns nu åtminstone). Det är ett bra sätt att få tänka på någonting annat. Det är dessutom inte många timmar som jag ska vara där heller. Slutar nio, så jag är väl hemma strax efter tio igen.

Imorgon vet jag inte vad som dyker upp. Jag har tvättid från halv ett, och därefter är det mer eller mindre packning som ska tas om hand. Så att det mesta är klart på lördag, så att det bara är att flytta sakerna. Jag är så arg på den här människan just nu. Försöker hela tiden snika cigg och pengar. Nu menar han att han aldrig sa att jag slapp betala för juni, utan att jag visst ska göra det, och hänvisar till det så kallade "kontraktet". När han faktiskt sa att jag slapp bara jag betalade för maj, vilket jag har gjort.

Nej, han ska inte komma undan. Verkligen inte. Men vet inte om jag orkar hålla skenet uppe tills på lördag. Det märks väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0