Studentmottagning

Min kusin Lina tog studenten igår, så det blev en mottagning med alldeles för mycket alkohol. Och som vanligt ångrar jag att jag drack. Att jag var full är bara förnamnet. Tog en promenad för att nyktra till och någon ung kille stannade intill vägkanten med sin firmabil för att kolla hur jag mådde. Det var ju himla snällt tycker jag.

Träffade kusin John också. Som jag inte har träffat sedan julas. Det var trevligt.

Nu kommer jag åtminstone att avhålla mig från drickande ett bra tag framöver. Dessvärre har jag lyckats boka min flygbiljett på fredag i lagom tid för en student som Ludde ska vara med på. Och eftersom att det är honom som jag vill vara med så har jag väl knappast något val än att följa efter. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet. Huvudsaken är ju att jag får vara med honom.

Ikväll ska jag jobba och jag ser inte fram emot det. Måste börja röra mig om typ två timmar, och jag känner bara att jag vill gömma mig någonstans. Har jätte ont i magen, vilket kan bli rätt jobbigt. Men pengar är ju pengar, och jag kommer ju hem förr eller senare ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0