Att vara eller icke vara, DET är frågan

Efter en hel dag av diskussioner kring film och filmmanus är jag helt slut. Peter Bull-Simonsen är väldigt, väldigt bra måste jag säga, och dagen har verkligen varit lärorik. Vi har gjort några gruppövningar, och så har vi diskuterat vändpunkter i manus & film, samt kollat på några scener från bl.a Gökboet och Fucking Åmål för att hitta dessa vändpunkter, samt tolka karaktärerna utefter deras handlingar och repliker. Man ser verkligen allt på ett helt nytt sätt, och det är både skrämmande och fascinerande. Jag är verkligen nöjd med den här dagen.

Nu ska vi skriva ett synopsis på en kortfilm på fyra minuter (max en halv A4) som vi ska lämna in på måndag och sedan diskutera på onsdagen. Riktigt spännande, men himla svårt att komma på några idéer, men det ska nog gå. Om inte så kanske jag kan bolla några idéer med Ludwig eller någon annan.

Pappa fyller år snart, men jag har ingen aning om vad sjutton jag ska köpa till honom. Och Ludwig fyller år dagen efter, men hans födelsedagspresent är i princip klar. Har bara några småsaker att fixa först.

Jag är verkligen jätte trött (gick och lade mig nio igår kväll, otroligt nog - jag är en nattuggla egentligen), men jag är också på ett så himla bra humör att jag inte riktigt känner för att gå o lägga mig. Lite väl tidigt för det är det också. Borde ta mig tid till att städa, men jag kommer bara att skjuta upp det som vanligt. Känns bättre att ta det allteftersom, lite i taget. Men men... Det blir nog bra ändå.

Mitt liv är åtminstone underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0