34 minusgrader och fruset vatten

34 minus var det när vi anlände till mamma i torsdags kväll. 34 JÄVLA MINUS! Kan säga som så, att jag aldrig någonsin kommer att klaga på 20 minusgrader igen.

Till råga på allt så hade vattnet frusit när vi kom. Inte förrän idag har vi haft vatten, så vi har fått smälta snö och hämta dricksvatten hos både mormor och hos grannen. Hur irriterande är inte det?

Pappa och syrran åkte hem idag. Själv stannar jag kvar lite längre, behöver det. Behöver dessutom skriva, och har kommit igång rätt så bra med det.

I övrigt har jag haft en väldigt härlig jul. Fick mycket fina julklappar och det har varit underbart att få umgås och bara vara. For in till staden idag. Träffade på Niklas en sväng. Snäll som han var körde han även hem mig, eftersom att det inte går några bussar på kvällarna, så det är jag grymt tacksam för.

Vet inte riktigt när jag tänkte åka hem. Förmodligen i början på nästa vecka. Den här veckan ska jag däremot ta det lugnt och skriva. Kanske träffa lite mer folk, eventuellt festa om det går som jag vill.

Nyår ska vi inte ens börja diskutera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0