Lördag..

Idag är en hemmadag. Jag har för tillfället tagit en paus från skrivandet. Min kapitelplanering går inget vidare, men jag har eventuellt fått en början på boken, och det är ju alltid någonting.

Vid sex eller sju ikväll kommer prinsen hit. Och då blir det eventuellt middag, lite film och mys. Tänkte passa på att tvätta också, så att jag slipper den där gigantiska tvätthögen i mitt rum. Kanske kan jag få till mitt rum så där rent och fint som det var när jag flyttade hit. Kanske kan jag få till det så mysigt att jag faktiskt kan sitta där inne på kvällarna och skriva. Nu sitter jag bara i allrummet på ovanvåningen och skriver. Lyssnar på musik. Dricker Coca-Cola. Tuggar morötter.

Idag är också en sådan dag när jag känner en positiv känsla angående mitt skrivande. Det enda kruxet är att jag för tillfället skulle behöva hjälp av min handledare, Sören. Vet inte riktigt när jag får ha mitt första samtal med honom, men förhoppningsvis så hör han av sig nästa vecka någon gång.

Men i övrigt så känns det som att min bok faktiskt kan bli någonting. And it feels good!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0