Galet värre - INSANE!

Gårdagen var sannerligen galen. Träffade Ludwig på centralen vid två, gick till systemet och köpte oss vin och ett par cider. Sedan tog vi bussen till Gröna Lund. Metron gav oss fritt inträde, och det var länge sedan som jag hade så kul som då. Vi åkte Fritt Fall, Jetline, Katapulten, Kvasten... För att inte tala om Insane. Den var helt SJUK! Vi åkte den två gånger och jag trodde att jag skulle dö när vi åkte den första gången. Vi satt som framåtlutade när den åkte uppåt, grymt läskigt, och sen när den väl började åkte vi framlänges och baklänges. Den snurrade dessutom. Jag blundande hela vägen, och jag minns känslan jag hade "är den aldrig slut snart"... Haha, så sjuukt läskig, men fan så kul det var! Kommer lätt att åka med den flera gånger nästa sommar!

Efteråt tog vi Djurgårdsfärjan till Slussen/Gamla stan, och vi for till skolan där vi gick upp och satte oss på Observatorieberget med vår alkohol. Satt där och drack och umgicks i typ tre timmar, innan vi insåg att det faktiskt var riktigt jävla kallt och att vi båda var tvungna att åka hem. Det enda problemet var att, när jag kom till T-Centralen, så hade jag missat min sista pendel (hur FAAAN kan den sista pendeln gå vid ett på en LÖRDAG!?!?!), och fick lite hjälp av Ludwig. Han var så söt så han for tillbaka för att hjälpa mig att lösa det. Efter mycket om och men hittade vi en nattbuss som kunde ta mig hem, så vi skiljdes åt, jag satte mig på bussen, trött som ett as. Men jag hamnade i Tullinge. En station för långt. Då hade busschauffören sagt att han skulle stanna i Flemingsberg, men inte VART. Och jag kan ju inte gatunamn och sånt här, så han sa ju inte när vi stannade i Flemingsberg. Så det var bara å vänta på bussen tillbaka, och sen kom jag äntligen hem. Fyra imorse kom jag hem. Trött som bara fan. Så nu sitter jag och pluggar och försöker göra nån nytta. Skolan är imorgon igen. Men fan, gårdagen var verkligen INSANE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0