Skriva, skriva, SKRIVA!

Den här helgen är nog den tråkigaste jag har varit med om på länge. Har bara varit hemma. Legat och skrivit, och analyserat lite texter. Har i uppgift att leta upp ett brott som har inträffat och skriva en scen utifrån den. Innan brottet, efter brottet eller under själva brottet. Jag har valt Jack the Ripper, men jag är helt omotiverad. För att inte tala om distraherad; jag hade en otäck dröm natten till lördag, där Ludwig var otrogen mitt framför ögonen på mig, och jag kan inte sluta tänka på det. Eller honom för den delen. Jag känner att jag måste få träffa honom och känna honom nära mig innan jag kan lugna ner mig. Innan jag kan sluta oroa mig. Men det är inte ens möjligt förrän imorgon, och då ska vi dessutom sitta i olika rum hela förmiddagen. Gah!

Ett annat problem är att jag börjar tro att jag är gravid. Jag känner mig trött, och min mens är en vecka sen. Och jag har mått illa lite av och till. Känns inte så där överdrivet kul, men samtidigt hoppas en del av mig på det så att jag slipper oroa mig för att jag inte kan bli med barn. Har varit rätt så nojig över det den senaste tiden. Så på det sättet skulle det vara skönt att få det bekräftat, men jag har ingen särskild längtan efter att tvingas behöva göra en abort. Har gjort det förr och minns fortfarande vilket helvete det var. Den enda skillnaden är att jag åtminstone vet att jag har Ludwigs stöd hela vägen, och att han aldrig kommer att svika mig. Inte som Jonas gjorde.

Just nu funderar jag starkt på att kolla på en film, ta fram pepparkaksdegen och bara mysa för mig själv. Ta en paus från skrivandet en stund. Kan nog behövas tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0