Vilodag

Solen var här i typ två veckor, men nu är det bara regn och skitväder. På sätt och vis är det skönt, men sanningen är den att det gör mig uttråkad och deprimerad. Min älskling är i Schweiz, och det lär dröja ytterligare ett par veckor innan jag får träffa honom igen. Känns lite jobbigt, men inte så mkt att göra nånting åt. Bara att vänta..

Det blir en lugn hemmadag för mig idag. Jag har jätte ont i halsen och är förkyld, så jag sjukanmälde mig idag. Annars skulle jag ha jobbat nu. Imorgon är jag däremot ledig, och ärligt talat så känns det skönt att bara få vara hemma och vila, även om det kunde ha skett under bättre omständigheter. Jag får åtminstone tillfälle till att skriva lite mer, läsa, titta på film och bara ägna lite tid till mig själv. Jag ska snart lägga mig ett varmt bad tänkte jag, och sedan göra i ordning lite te och kolla på film (om jag hittar nånting intressant att titta på). Jag beställde hem filmen Varghunden igår, inklusive boken. Så beställde jag nånting annat också, som jag inte minns vad det var, och jag ser verkligen fram emot tills det kommer. Gah! Jag vill se filmen. Och boken vill jag läsa om igen - den är ju så fantastisk! Ibland önskar jag att jag kunde gifta mig med författarna som skriver så underbara böcker, i det här fallet Jack London. Men nu ska jag inte vara sån. Jag har min habibi, och jag älskar honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0