Michael Jackson

Okej, jag erkänner - Michael Jackson har gjort EN bra låt - EN! Men hela den här grejen med minnestjafset och allt annat, det är väl ändå att ta i? Visst är han en stor artist, det förnekar jag inte, och många älskar honom. Personligen så har jag aldrig varit särskilt intresserad av honom och anser därför att det är en onödig grej att ödsla tid till att försöka minnas honom. Varför inte lägga ner mer tid till de människor som faktiskt behöver det? Alla barn som svälter, till exempel? Okej, okej, jag vill inte verka dramatisk, men seriöst... Där ute i världen svälter barn ihjäl på grund av fattigdom. De misshandlas och fryser ihjäl och allt vad det nu är - kort sagt, de DÖR. Och i våra länder hedrar vi en man som var känd inom musiken, som var en stor artist, som inte ens lever längre. Det är fan tragiskt egentligen. Är det inte meningen att vi ska hjälpa barn som behöver? Att vi ska förhindra att de dör? Även om vi kanske inte kan göra så himla mycket (det är ju inte lika lätt som det är att säga det) så kan vi i alla fall göra någonting. Exempelvis så kan man lägga undan pengar till barnen istället. Enligt mig är det en väldigt bra idé..

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0