Brandlarm

Det är verkligen inte stabilt att laga mat med för hög värme. Det kom jag fram till när brandlarmet satte igång med ett himla liv. Fick stå under och fläkta som en galning med en massa tidningar för att få ut röken så att larmet stängdes av. Det hade ju inte varit så lite illa om brandkåren hade kommit eller nåt.

Är ledig idag, imorgon och på måndag. Och ärligt talat så känns det helt underbart! Det har varit varmt som fan ute idag, solsken och helt underbart väder. Har verkligen saknat det!

Kan inte låta bli att tänka på min syster hela tiden. Hon mår dåligt, och vetskapen om att jag inte kan göra någonting för att hjälpa henne gör mig galen. Jag hatar att bara stå vid sidan av och inte kunna göra någonting. Men jag hoppas, och tror (för hon är stark), att det kommer att ordna sig till slut. Det kommer att bli bra igen så småningom, det är jag övertygad om. Det måste det bli.

Jag har i alla fall lyckats hitta boende i Stockholm. Så jag kommer att bo i Huddinge tillsammans med en kille som jag har haft kontakt med ett år tillbaka i och med att han är ansvarig för en hemsida där jag skriver krönikor, med kärlek som huvudämne. Var lite roligt att jag hittade hans annons på blocket, men samtidigt känns det väldigt bra också. Känns lite tryggare att hyra ett rum från någon man "känner" än av någon total främling. Så nu är det bara min lägenhet som måste fixas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0