Avskyr min bok!

Jag AVSKYR min bok!

Eller kanske inte, men just nu gör jag faktiskt det. Har nog kommit till det skede där jag bara vill bli av med den, slänga den åt skogen och inte ha något mer med den att göra.

Vet också att det är vanligt hos författare. Nu är jag visserligen ingen författare (inte än), men jag skriver och vet därför vad en författare går igenom. Vet hur processen fungerar och förstår känslan av avsky över ett projekt som går en på nerverna ständigt. Som aldrig tycks bli färdigt, utan ständigt bli längre och längre - i synnerhet nu mot slutet. Nu känns det som att den aldrig kommer att bli klar.

Längtar verkligen tills jag har skrivit klart den, så att jag kan låta den ligga en stund och sedan gå igenom allt.

Just nu känns det som att det skulle vara enklare att bara gå igenom och "putsa" till den.

Yeah, well...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0