Grattis, min älskade Christian!

Idag fyller du 24 år. Åtminstone så skulle du ha gjort det.

Och saknaden är stor. Sorgen skaver inom mig.

Det är fortfarande ofattbart att du är borta. Förstår inte varför just du skulle tas ifrån mig - oss. Du anar inte hur mycket du betydde för mig. Hur mycket jag älskade dig. Jag sade det aldrig högt, men du var min första riktiga kärlek. Och att förlora något så stort sätter sina spår.

Hela dagen har mina tankar gått till dig.

Jag kommer alltid att älska dig.

***

Jag måste helt enkelt ta flera djupa andetag

för idag är en sådan dag som jag känner att
jag kommer att gå sönder av minsta lilla


idag är det sorgens dag
(saknadens dag)
och jag önskar att det fanns ett sätt att
få tillbaka dig

jag önskar att någon kunde förklara varför

jag minns ännu dina bruna ögon
alla varma blickar du gav
och värmen från din famn när det blev för kallt

jag minns känslan av dina läppar
mot mina den där första gången för två år sedan
dina fingrar när du smekte bort allt det onda

det borde inte ha fått vara du, du var
förbjuden frukt


jag har tappat räkningen på hur
många tårar jag har gråtit varje natt
när mina minnen varit för tunga

och idag är en sådan dag när jag måste ta
flera djupa andetag för att inte kvävas av livet
som det borde ha varit innan du togs
ifrån mig

du var förbjuden frukt men ändå
svalde döden dig hel

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0