Rom i maj

Pappa ringde för en timme sen. Berättade att han höll på att boka biljetter. Så i maj bär det av till Rom över en helg, och jag längtar något så fruktansvärt. Har alltid velat åka till Rom, se Colosseum och bara vara. Höra den där italienskan som jag vill lära mig. Ska bli så skönt!

Det kändes märkligt att vakna imorse och upptäcka att det inte är stökigt. Det känns så tomt, men också befriande, att kunna gå utan att snubbla över någonting. Hädanefter blir det till att sköta det och hålla det rent och snyggt. Känner att jag har börjat få en massa motivation. Det enda som egentligen återstår är skrivbordet, men det kan jag ta efter påskhelgen. Kommer hem på tisdag morgon, om jag hinner boka tågbiljetten förstås. Men det ska nog inte vara några problem. Sen blir det Tumba på onsdag, tjäna lite extra pengar. Tvätt på kvällen, och Nyköping på torsdag. Får se om jag kanske hinner ta en tur kring hotellen i stan och se om de kanske behöver städhjälp. Skulle vara skönt att ha någonting att sysselsätta sig med i sommar. Som inte är Östersund och nummerupplysning.

Nu är klockan snart halv tre, så nu ska jag snart lägga mig i ett bad, packa och få i mig någon mat. Ska möta upp Ludwig på centralen vid tio (bussen går kvart i elva). Ska bli kul att få se Helsingborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0