Gröna Lund

Mötte upp klasskamraterna utanför Gröna Lund igår. Trevlig dag, men den blev inte alls som jag hade tänkt mig. Kvasten var det enda vi åkte. Sedan fastnade jag och Ludwig i en matkö som tog 40 minuter. Och precis när det var vår tur kom tre mörkhyade killar som sa att de redan hade beställt maten och bara skulle hämta den. Istället började de beställa maten, och tog ingen hänsyn till oss som hade stått där hur länge som helst. Och försökte man säga ifrån vände de bara ryggen och ignorerade. Inte ens han som stod i kassan reagera. Vad fan är det för jävla sätt egentligen?!

Resten av kvällen tillbringade jag hemma med Ludde. Har även pratat med mamma, och ska flytta in hos mina kusiner i Spånga i maj, efter att jag har kommit tillbaka från Rom. Ska bli skönt att komma bort från det här stället.

Pratade även med brorsan som ringde igår. Och även om det inte är till hundra procent kanske han har hittat jobb åt mig och Ludde i Örebro över sommaren. Inom servering då. Och får vi jobb så kan vi bo hos honom i hans trea. Hur kung är inte det?!

På måndag ska jag ringa till jobbet och säger upp mig. Känns verkligen som att allt håller på att ordna upp sig nu, och det är SÅ SKÖNT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0