Mindre än tolv timmar kvar

Om mindre än tolv timmar har jag Osama hos mig igen! Klockan 07.00 imorgon bitti kommer han till Östersund, med nattåget från Stockholm. Det är så hemskt att bara sitta här och inte kunna göra någonting annat än att vänta på att tiden ska gå. Det är fan värre än när man sitter på jobbet och vet att det bara är en halvtimme kvar tills man slutar. Jag har inte träffat Osama på nästan en månad, och tiden ifrån honom har varit en riktig plåga. Känns skönt att veta att han åtminstone kommer imorgon, för jag längtar något så fruktansvärt.

Har inte skrivit i den här bloggen på länge, men ärligt talat så har jag faktiskt inte så mycket att skriva om (om jag inte vill tjata öronen av er när det gäller Osama, förstås). Det har dessutom varit stressigt och mycket jobb att tänka på. Diktsamlingen har tagit tid. Men nu känns det som att jag kan ta det lite lugnare. Har inte lika mycket att göra. Men det bästa som har hänt den här veckan (bortsett från Osama) är att det Ä N T L I G E N är fint väder! Idag har det varit nästan trettio grader varmt, och himlen är fortfarande molnfri. Känns så underbart med riktigt sommarväder istället för ruggigt höstväder med regn och blåst. För att inte tala om hagel... Nej, usch, det känns skönt att sommaren äntligen har kommit nu, och att jag (förhoppningsvis) får tillbringa en VARM helg tillsammans med älskling. Längtar så jag blir galen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0