11 dagar kvar..

 Min älskade Osama, som jag snart får träffa oftare!

....tills Osama kommer upp till Östersund!! =) Längtar som tusan! Om det inte hade varit för hans dumma beredskap hade han kommit på torsdag eller fredag. Fan! Men om 11 dagar, då äntligen... =)

Hade ett sånt där kortpass idag, från 07.10-10.10.. Lite drygt kanske, men samtidigt rätt skönt att slippa jobba så länge, plus att man har haft hela dagen ledig. Men jag har inte gjort så mycket. Jag håller på och väntar på att tvätten ska bli klar, så jag kan stoppa in den i garderoben. Har tagit ett varmt bad, skrivit lite, en ny dikt bland annat som jag har tillägnat Osama. Läs och njut(?)


Jag var aldrig beredd på

din ankomst

att du skulle dyka upp från

ingenstans som en

grekisk gud


inte heller var jag beredd på

reaktionen du framkallade inom mig

på hjärtslagens plötsliga dunkande

hela mitt inre väsen som utan förvarning

började brinna


det var aldrig utan rädsla

som jag lämnade dörren till mitt hjärta

vidöppen

när jag gav dig tillgång

till min sårbarhet


och jag medger att

jag var rädd för att du

skulle förinta allt jag längtade efter

mina drömmar och mitt hopp

men istället visade du en väg

längs en bädd av röda rosenblad

bad mig att följa med

du öppnade mina sinnen

tog min hand och visade mig

vägen till kärlek och

vägen till ditt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0