Kallt

God morgon.
Eller god eftermiddag kanske.
Oavsett vilket så vaknade jag för tio minuter sen.

Och det känns lite underligt att vakna upp och inse att jag inte är i Sthlm, att jag är hemma hos mamma. 18 minusgrader är det ute. Var så kallt i mammas sovrum inatt att jag fick sova med kläder och mössa på. Höll fan på att frysa ihjäl.

Mamma jobbar. Slutar tre idag. Sen är hon ledig hela helgen, så då blir det lite tid att umgås. Är rätt så skönt att vara här uppe och hälsa på. Massa människor som jag måste träffa, och förhoppningsvis så blir tatueringen av. Annars ska jag nog inte ha så mycket för mig. Åtminstone inte idag. Ta det lugnt och skriva lite. Kanske läsa lite ur En vampyrs bekännelse (den är helt annorlunda jämfört med filmen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0