Diktsamling...

Har glömt att nämna att jag har en diktsamling som ligger hos Vulkan.se. Haha. Kul att man glömmer bort det.

Satt och funderade idag när vi satt i Uppsala ett gäng (som gått skrivarlinjen på Wiks Folkhögskola) och snackade om poesi. Går det att göra en diktsamling som består av drömmar? Alltså, då menar jag drömmar som man drömmer på nätterna. Går det att skriva ner ord eller bilder från drömmen som man minns?

En annan idé jag kom på var huruvida man kan göra en diktsamling i skräck? Eller är det ett helt omöjligt uppdrag? Jag skriver knappt poesi alls längre, men just det kändes lite lockande faktiskt. Skräckpoesi. Åh, det klingar ljuvt i mina öron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0