Tappat lusten.

Har utnyttjat min dag med skrivkramp åt att fundera kring boken och hur jag ska göra med den. Hur jag ska göra den bättre och få den att fungera. Dessvärre tappade jag suget ganska ordentligt förra textsamtalet i skolan då det visst har uppstått missförstånd någonstans, eller om jag har formulerat fel i mina förklaringar. Försöker berätta om min karaktär, hur jag vill ha honom och vem han är. Men jag vill heller inte förklara hur mycket som helst. Det får mig att tröttna. Och i torsdags tröttnade jag på riktigt känns det som nu. Så jag kommer nog att lägga den där boken på is ett tag. Vem vet, det kanske kan vara bra för den.

Däremot så har jag fått upp mitt sug efter att skriva skräck. Anders Fagers Svenska Kulter har inspirerat mig otroligt mycket, så nu är jag åtminstone igång och bygger upp idéer. Och eftersom att min handledare tyckte att min våldtäktsscen i slutet på boken var bland det bästa han har läst så har det motiverat mig ännu mer till skräck.
Och varför inte? Jag har alltid velat skriva skräck, men inte känt mig så motiverad till det eftersom att jag aldrig trott att jag skulle klara av det. Men jag har redskapen, jag har fantasin och jag har viljan, så nu gäller det bara att sätta sig ner och SKRIVA, SKRIVA, SKRIVA!

För om man tappar lusten för en sak kan man ju alltid göra någonting annat, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0