Research.

Textsamtalet var betydligt mycket mer givande idag. Och det är skönt. Även om kritik är bra så är det inte särskilt uppmuntrande om man enbart får det. Fast det är ju självklart från person till person.

Men jag har ändå inte fått tillbaka lusten till att sätta mig ner med boken. Jag har hastat mig igenom allt, byggt upp hela historien. Gjort lite research här och var, men kommer att behöva betydligt mycket mer. Och det är ju så. För att lyckas skriva en bok krävs det otroligt mycket research. Så är det alltid. Slarvar man med det och boken ändå kommer ut så kan det ändå få konsekvenser om det inte stämmer överens.

Jag tänker i alla fall fortsätta med mina noveller. Har lämnat in två stycken idag inför nästa veckas textsamtal. Ska bli intressant att se vad de tycker och tänker om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0