Att utnyttja sin vardag.

Eftersom att jag idag har fått veta att jag har fått jobbet som kundbokare kommer jag hädanefter inte ha lika mycket tid över för mitt skrivande. Det är lite synd egentligen, men inkomsten gör det värt. Erfarenheten också för den delen.

Det bästa med jobbet är att jag kommer att få lära mig saker som jag kommer att kunna utnyttja i skrivandet. Det är alltid nyttigt att ha som författare, för skriver du en bok måste du ändå jobba mycket med research. Och vem vet, jag kanske blir inspirerad att skriva berättelser om min vardag. Skruva till den lite och göra den till någonting läsvärt.

Jag kanske träffar nya människor och skapar nya kontakter, som i sin tur kan hjälpa mig i framtiden på ett eller annat sätt. Eller kanske till och med inspirera till karaktärer.

Det händer inte ofta längre, men ibland brukar jag sitta på ett café eller en pub och betrakta människor runt omkring. Ser jag någon som verkar intressant brukar jag skriva ner vad jag tror att det är för en person. Hur ser personens liv ut? Jobb? Kärlek? Umgänge? Fritidsintressen? Det är väldigt bra övning för att bygga upp karaktärer som i längden kan resultera i någonting bra.

Så egentligen spelar det ju inte så stor roll att jag får mindre skrivtid, så länge jag själv känner att jag får ut någonting av min vardag som jag kan tillfoga i mina texter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0