Skrivövningar.

Något som är bra att ha när man skriver, som ett sätt att utvecklas eller om man bara har skrivkramp, är SKRIVÖVNINGAR. Hittade ett par som jag skrivit upp i ett av mina block, som jag tänkte dela med mig av. Det är tre olika.

1. Tänk på någonting som engagerar dig djupt, antingen positivt eller negativt, och skriv om det som om du omfattade det med verklig kärlek. Gå helt upp i din positiva framställning, väj inte för att överdriva - gör sedan tvärtom. Beskriv det på ett så hatiskt och negativt sätt som du kan. Som tredje övningsalternativ ska du göra en objektiv och neutral framställning av samma ämne.

2. Skriv om att "skiljas". Ta upp olika aspekter. Skriv om din egen skilsmässa, om att gå hemifrån på morgonen, om en god vän som ligger för döden.

3. Vilka människor har du verkligen älskat?

Kommer inte ihåg exakt var dessa övningar kommer ifrån. Jag minns att jag skrev av dem från en bok som en vän till mig höll på att läsa, och som jag kände att jag skulle kunna tycka om att göra. Och de hjälpte faktiskt. Det var dessutom roligt att skriva dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0