En kreativ dag.

Ja, precis som titeln säger så har jag haft en kreativ dag. Har pratat med Anders Fager om novellerna, fått respons och inspiration och motivation. Så jag har suttit och skrivit mer eller mindre HELA DAGEN, vilket är oerhört befriande efter all skrivkramp som har stått i vägen den senaste tiden.

Men nu känns det som att jag börjar komma igång igen, och det är jag tacksam för. Fast det kanske är något jag borde hålla för mig själv, så inte skrivkrampen kommer tillbaka bara för att ställa till det för mig.

Idag har jag riktat in mig på EN novell. Istället för flera samtidigt, som jag har en tendens till att kunna göra när jag blir för uttråkad av den ena och den andra, eller när jag har så många idéer att jag måste skriva ner precis allt på en gång. Men det är bra. För då har jag flera att jobba med när mitt lager är tillfälligt tömt på idéer. Och på det viset lämnar jag ingenting oavslutat.

Idag har en ny karaktär fått komma fram. Hans namn är Peter och han älskar att äta barn. Särskilt små flickor.

Så det kan bli intressant att se hur den kommer att utvecklas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0