Börjar komma någonvart.

Det är kul att se att jag faktiskt börjar komma någonvart. Är uppe i 23 sidor, och då är det flera av dem som ska omarbetas och bli längre. Hur häftigt är inte det? Okej, jag har en roman som ligger på 150 sidor som inte är färdig, så 23 sidor är väl inte direkt något rekord för mig. Men jag trodde inte att jag kunde skriva noveller. Att jag skulle ha tålamod att sitta och skriva kortare berättelser. I romanen kan jag utvidga och utveckla allt. I novellerna måste jag hoppa rakt in i en berättelse.

Kanske därför som det känns roligare också. Och att det just är skräck också förstärker känslan ännu mer. Har alltid velat skriva skräck men inte trott att jag skulle klara av det. Men det gör jag ju tydligen, så nu ska jag bara köra hårt och lyckas.

Förr eller senare så kommer jag ha min lilla skräcksamling, och förhoppningsvis så kommer jag att hålla den i min hand i form av en bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0