Att hitta rätt & veta vad man vill.

Det är intressant att följa författare och deras idéer till nya böcker. Och att sedan känna mig som att jag är en av dem som sitter här och bygger på egna idéer till en novellsamling och eventuella framtida romaner.

Men det som har uppmuntrat mig extra mycket till mina idéer och att skriva i största allmänhet är att få det bekräftat att jag har hittat rätt. Och att jag har en bra stil. Bra idéer. Samtidigt som jag får kritik på hur jag tänker och hur jag ska skriva och vad jag vill att mina noveller ska säga. Det är så otroligt befriande att veta att jag har andra ögon som ser åt mig när jag är blind i mina egna texter.

Tänk vad det kan kännas fantastiskt när man inser vad det är man vill ägna sitt liv åt. När man vet vad man vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0