Ofokuserad.

Det är så OERHÖR FRUSTRERANDE att mer eller mindre ha ett första utkast till novellsamlingen och helt plötsligt börja tvivla på perspektiven i några av dem. Det känns som att jag ska gå i taket just nu. Även om jag självklart kommer att jobba med dem ännu mer än jag redan har gjort så vill jag verkligen ha utkastet färdigt först INNAN jag renoverar. Så nu kan jag inte fokusera på helheten eftersom att jag inte kan sluta undra om det där perspektivet är bra eller om jag ska ha ett annat, eller om den där korta borde vara längre... Usch, det är ett jävla slitgöra det här!

Och samtidigt så ÄLSKAR jag det. Jag ÄLSKAR att skriva och att bygga upp olika scenarion och karaktärer och utnyttja min fantasi till att göra dem skräckinjagande och vidriga och verkligen mardrömslika. Det är SÅ ROLIGT.

Men jag tror nog inte att jag kan lugna mig riktigt förrän jag har nått mitt mål och håller den i min hand som en riktig bok.

Och det kommer så småningom. Det måste det göra. Även om det tar ytterligare ett par år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0