Tänka är det största arbetet.

De senaste dagarna har mitt skrivande gått RIKTIGT TRÖGT. Vet inte om jag har fått någonting vettigt gjort egentligen, men man får väl ha sådana dagar också har jag visst hört.

Jag har åtminstone insett hur jag vill lägga upp novellsamlingen. Det är alltid något. Har även hittat fler nya idéer som jag ska kolla upp och undersöka.

Tänkandet i sig är ju ett arbete. Vad är det jag vill berätta? Hur ska jag berätta det? Perspektiv? Tempus? Vad vill jag med mina berättelser? Hur ska jag göra för att få det som jag vill? Hur ska jag bygga vidare och utveckla? Vad ska jag ta bort? Vad ska jag ändra på? Vad bör jag tänka på när jag skriver? Är det trovärdigt? Hur ska jag lägga upp alla noveller? Finns det en kronologisk ordning?

Så helt trögt har det väl kanske inte varit. Har bara känts så, eftersom att jag är så van vid att skriva mycket varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0