Noveller.

Lyckades skriva en kortare novell igår, som fick heta Främling. Ska se igenom den idag och skriva om den, och eventuellt lämna in den på textsamtal på torsdag. Förhoppningsvis så kanske jag kan lämna in en till novell. Förutsatt att jag lyckas skriva en. Ska sätta mig ner nu hade jag tänkt, och hoppas att det går vägen. Det här med skräck är roligt.

Känns kul också att det finns lärare och andra författare som uppmuntrar mig till det. Som tror att jag kan vara bra på det.

Funderar även på att lägga upp ett schema, när jag vet lite mer om mitt schema på jobbet, och försöka hitta timmar där jag ska skriva ner alla noveller vars idéer jag har sparat i en mapp på datorn. Försöka få ihop en liten samling och kanske lämna in för slutseminarie. Annars får jag väl lämna in från min roman, men den är jag inte alls sugen på att skriva på längre. Och det lär nog inte bli bättre på textsamtalet på torsdag.

Tänker att jag borde ha lämnat in någon skräcknovell i torsdags egentligen, eftersom att vi har Anders Fager på det textsamtalet som kommer nu. Hade säkerligen fått ut massor av det. Men så är det ibland. Jag kan alltid hoppas på att vi får ha honom en gång till innan avslut i maj.


Kommentarer
Postat av: Sarah Tjulander

Hoppas du får en fin dag! :)

2011-03-29 @ 12:23:31
URL: http://sarahtjulander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0