Skriva ner allt som dyker upp.

ÅÅÅÅH! Är det något som är frustrerande och samtidigt helt underbart så är det när jag får alla idéer och massor av bra meningar och inledningar och allt möjligt. Och det när jag inte har datorn tillgänglig. Jag bär visserligen med mig ett skrivblock och en penna vart jag än går, och det brukar räcka, men nu under kvällen har det varit riktigt mycket. Alldeles för mycket för att hinna få ner det på papperet.

Och det är FRUSTRERANDE. Att inte kunna skriva ner allting på en gång, innan man glömmer bort det. Men samtidigt så var det länge sedan det här hände mig, och det är helt underbart när det väl gör det. För då inser man att fantasin kanske inte har försvunnit helt och hållet i alla fall, och det uppmuntrar mig väldigt mycket till att fortsätta skriva.

Ofta händer det också att det kommer upp en massa idéer när jag har gått och lagt mig. Jag har lärt mig att man ALLTID ska skriva ner dem, hur jobbigt det än är att kliva upp ur sängen. I värsta fall kan man ju ta telefonen till det. Det gjorde jag häromdagen när jag fick en bra idé till en ny skräcknovell. Hittade den idén på mobilen igår eftermiddag och kom på att jag hade glömt bort det. Så ni ser, hade det inte varit för att jag skrev det på telefonen hade jag förmodligen inte kommit ihåg den nu heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0