Respons.

Sitter här och skriver och undrar om jag inte börjar få slut på idéer. Idag har det gått riktigt trögt, och känts som att jag inte kommit nånvart. Det har inte gått framåt, men inte heller bakåt. Det har nog snarare varit med som att det inte gått alls. Frustrerande.

Det som jag helst av allt vill undvika under mina skrivprocesser är att låta andra läsa. Jag vill liksom inte att någon ska läsa något av det jag skriver förrän det är färdigt. Min storasyster som är ruskigt bra på svenska och språk och allt sådant är på mig med att hon vill läsa. Jag tycker heller inte om att behöva lämna in texter till textsamtal, av samma anledning. Fast grejen är ju att jag också VET att det är bra för mig själv och mitt skrivande att låta andra läsa. På det sättet kan jag ju få respons som i sin tur kan leda till att jag tänker annorlunda, och kan utvecklas.

Och det är ju så. Respons är bland det bästa för att kunna lyckas i skrivandet, vare sig man vill det eller inte. Man blir "blind" när man väl sitter och skriver eftersom att man är så mitt i det att man kanske inte alltid ser allt. Vilket responser är bra för. För att se sådant som man själv inte ser.

Så oavsett hur jobbigt det än är att behöva lämna ifrån sig något man skriver så resulterar det alltid till någonting bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0