Skrivarakademin.

Har gått på Skrivarakademin i två år nu och det är helt otroligt att den snart är slut. Känns så sjukt overkligt. Men den 6 maj är sista dagen och sedan är vi helt utlämnade åt våra öden. Om man ska vara dramatisk.

Om man vill lära sig någonting om att skriva poesi och skönlitteratur så ska man helt klart gå på Skrivarakademin. Om jag tittar tillbaka på texter som jag skrev innan jag började på utbildningen så ser jag verkligen hur stor skillnaden är. Hur mycket jag har utvecklats. Samma sak är det när jag läser böcker. Jag läser inte på samma sätt längre eftersom att jag har lärt mig att se så mycket mer. Jag tänker inte enbart på själva berättelsen som berättas utan jag tänker också på hur den berättas. Hur är den skriven? Vad är bra och vad är mindre bra? Det är fascinerande.

Så jag kommer att sakna Skrivarakademin när den är färdig. Kommer att sakna mina klasskamrater, mina lärare, och all min tid som jag fått för att skriva. Jag kommer förmodligen fortfarande att sitta och skriva lika mycket som jag gör nu, men det kommer att bli svårare, eftersom att jag inte har samma möjlighet att få respons på det jag skriver och allt det där.

Men det kommer nog gå bra. Hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0