Låt den rätte komma in.

Har börjat läsa på John Ajvide Lindqvists Låt den rätte komma in. Har läst den tidigare, men det var flera år sedan, och redan då tyckte jag att den var sjukt bra. Så nu har jag börjat läsa den igen för att se om det har förändrats. Jag läser ju inte på samma sätt som jag gjorde då heller, tack vare Skrivarakademin. Så det ska bli intressant. Se om jag kanske kan lära mig någonting av den.

Mitt skrivande går för övrigt framåt. Har lämnat in 7 noveller till klassen. Håller på med två nya idag. Så jag får se hur det går. Förhoppningsvis bättre. Känner mig lite slarvig över de jag har lämnat in. När jag skrev de sista två var det av desperation. Ångest. Och även om jag tycker att jag ändå har varit noggrann med dem som har skrivit om dem en gång så märks det oftast på skrivandet när man har haft bråttom. Eller inte tycker att det är kul. Det syns direkt.

Men lyckligtvis så kan jag skriva om dem så småningom. Ska först och främst låta dem vara och koncentrera mig på de två nya. Så får jag lite distans till dem och kan läsa mer objektivt.

Ingen känner novellerna bättre än vad jag gör. De är mina bebisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0