Cyberkrig

Jag tycker att det är så kul att läsa om alla idioters inlägg angående kroppsbehåring. Hår under armarna eller inte, vad spelar det för roll? Bara för att en kvinna har hår under armarna som betyder ju inte det att man kan hänga ut henne på ett sådant sätt som gjorts för att sedan håna och trycka ner. Okej, hon kanske inte passar in i normen om att kvinnor inte ska ha hår under armarna, eller i killars idealbilder av kvinnor. Men so what? Det är fortfarande ingen anledning att håna henne.

Samma sak gäller kvinnorna som lägger upp bilder på Facebook på sina armhålor. Visst, folk kanske tycker att det är äckligt och har sina åsikter gällande hela grejen. Men att ingen verkar ha fattat vad hela grejen handlar om övergår mitt förstånd. Bilderna läggs upp som en protest mot mobbningen och trakasserierna. Är det så jävla svårt att begripa det?

Satt själv och uttryckte mina egna åsikter kring det hela och fick höra av en kille att jag "är en äcklig feminist". För att jag anser att det är fel att mobba andra för deras val angående deras kroppar? Det är skrattretande att jag blir dömd av en person som inte känner mig och som aldrig någonsin har träffat mig.

Måste också påpeka att jag finner det roande att det har blivit en så stor grej av det hela. Ett slags cyberkrig. Det finns ju liksom andra saker som man kan diskutera och fokusera på som är viktigare.

Du har din åsikt och jag har min. Så kommer det alltid att vara. Men jag anser inte att man ska trycka ner folk som man inte vet någonting om bara för att man inte delar åsikter eller passar upp på deras idelbilder av personer. Vad spelar lite hår under armarna för roll? Jag blir förälskad i en person, och inte behåring eller avsaknad av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0